Nörolojik Hastalıklar

Baş Ağrısı: Başağrısı nörolojık hastalıklar içinde en sık görülenidir. Herkes hayatı boyunca en az bir kere baş ağrısından yakınır. Baş ağrısı, sinüzit, kulak ve diş iltihapları, boyun fıtığı, hipertansiyon, stres, ateş, beyin tümörleri,beyin kanaması menenjit,gibi nedenlerle oluşabilir. Bunların bazısı hayatı tehdit eden durumlardır. Ayrıca migren grubu baş ağrılarından toplumda yüksek oranda vardır. Migren diyebilmek için öncelikle başka bir nedenin dışlanması gereklidir. Tanı yöntemleri olarak beyin görüntüleme ve EEG önemlidir.

Epilepsi (Sara): Her yaşta ortaya çıkabilen bir kliniktir. Epilepsi çeşitli özellikte nöbetlerle seyreder. Nöbet çeşitleri çok değişken olup basit bir dalma bile epilepsi nöbeti olabilir. Erişkin yaşta başlayan nöbetler beyin tümörüne bağlı olabilir. Epilepsi tanısında beyin MR ve EEG tetkiki önerilen inceleme yöntemleridir.

Beyin Damar Hastalıkları (Felçler-İnme): Nörolojide üçüncü sıklıkta rastlanan hastalıklardır. Beyin kanaması ya da beyin damar tıkanıklığına bağlı olabilir. Vücudun bir tarafında uyuşma, kuvvetsizlik, dil ve dudakta uyuşma beyin damar hastalığı bulgusu olabilir. Beyin damar hastalıkları ölüm nedenleri arasında kalp hastalıklarından sonra ikinci sırayı almakta olup erken teşhis ve tedavi hayat kurtarıcıdır.

Multipiskleroz (MS): Özellikle genç yaşta görülen, çok değişik bulgularla seyreden bir hastalıktır. Baş dönmesi, kolda uyuşma, bacaklarda kuvvetsizlik, çift görme gibi değişik bulgularla seyreder. Tanısında beyin MR ıgörüntülemesi çok önemlidir.

Baş dönmesi ve Denge Bozuklukları: Sıklıkla damar sertliğine bağlı olarak gelişir Beynin denge merkezinin kanlanmasının azaldığı durumlarda ,beyincik tümörlerinde gözlenir. Tanısında beyin MR ve Doopler usg merkezimizde yapılmaktadır.

Parkinson Hastalığı: Ellerde titreme, yürüme bozukluğu, hareketlerde kısıtlılık bulguları ile seyreder. İleri yaşlarda sıklığı artar.

Periferik Sinir Hastalıkları: Özellikle şeker ve böbrek hastalıkları ile endokrin hastalıklara eşlik eden el ve ayak uyuşması ve karıncalanması ile yanmalara rastlanır.

Malzeme ve Cihaz Yönetimi

Kod Standart 1 DMC01 Malzeme ve cihazların etkin şekilde yönetilmesi sağlanmalıdır. Kod Değerlendirme Ölçütü DMC01.01 …